söndag 4 april 2010

Hall: Inred med smart förvaring



HALL. Dold förvaring i hallen ger plats över för att dekorera med personliga saker. Hallinredningen här består av ett stort skåp i svartblankt material som är lätt att torka av.



Hallen är det första och sista gästerna ser men är sällan prioriterat i inredningen. Egentligen är det ju i hallen vi borde ställa fram det vi helst visar upp! Några enkla blommor i en vas ger ett fräscht intryck för en billig peng.



Målade väggar är praktiskt för oss som har hund. Vi har valt en avtorkningsbar färg och ser alltid till att ha en extraburk med rätt kulör hemma. Ju högre glans färgen har, desto lättare är det att torka bort fläckar.



Kannan är fyndad i en lokal butik med begagnade kläder och porslin.



Den här hallmöbeln med litet djup rymmer skor, väskor och nycklar. Det är en vägghängd lösning så att det går enkelt att städa hallgolvet.


Skåpet är en vanlig tv-bänk från Ikea som vi förändrat efter egna önskemål. Vi har satt två likadana tv-bänkar ovanpå varandra och har valt bort handtagen, för ett mer stilrent intryck.
Hälsningar från

5 kommentarer:

Monica sa...

Såå snyggt!!!
Kram, Monica

Tigris Predikantan sa...

Ja, man känner sig nog bra till mods när man kommer till dig och den hallen!
:)

Fröken Fräken sa...

Vilken snygg och stilig hall ni har! Önskar att jag hade plats för lite mer vackerheter i min hall, men den är så förtvivlat liten att man får bara rum med det nödvändigaste..

Elle sa...

Vad kul att du tittade in till mig!

Du har ju så rätt vad gäller hallen. Första intrycket...
Min hall är tyvärr inte mycket att hurra för just nu. Har just sorterat bort vinterskorna, för ibland känns det som att bo i en skoaffär (med fyra barn blir det ett par skor i hallen!)
Men hittills har jag inte bestämt mig för vad jag ska göra av det, så vi får traska igenom "skoaffären" ett tag till...*blink*

Vad fint ni bor! Jag älskar gamla lägenheter! Med kakelugn och hela köret, där kan man bara avundas er!

Ha en skön dag!
Kram Elle

Anonym sa...

Grym lösning! Vad är det för modell på den vägghängda TV-möbeln i hallen? Har försökt hitta den på IKEA men utan framgång..

Related Posts with Thumbnails