onsdag 28 april 2010

Loppisfynd: En gammal ram



LOPPISFYND. Jag trodde aldrig att det skulle gå att göra riktigt billiga loppisfynd i Stockholm. Det antagandet var totalt fel.



I helgen var jag på loppis och fynden ramlade emot mig i samma takt som enkronorna och femkronorna lämnade mina fickor.





Den här ramen är märkt Svenskt tenn och blev vår för en femkrona. I ramen har jag ställt ett fotografi av min mamma som barn.



Vårt mål är att hitta många fina ramar för att kunna fylla en hel vägg, där fotografierna ska hänga tätt och vara nästan för många.



Visst är det märkligt att en gammal vacker ram kan vara billigare, än en ny i plast från Det Stora Varuhuset?

Många kramar från

8 kommentarer:

Angeliqa sa...

Vilka fina fynd! Jag hittade del 10 och 11 av litteraturens pärlor i exakt samma upplaga ser det ut som för ett par veckor sedan! De gör sig fina i bokhyllan.

Ina sa...

Tack för påhälsningen hos mig! :o)

Har jag tilldelats ett award? *stolt & glad* Vad kul!

Förresten - supervacker ram!! Jag brukar gå raka vägen till ramavdelningen när jag är på Erikshjälpen för att se om jag kan fynda. Har inte hittat någon från svenskt tenn ännu, men skam den som ger sig! :o))

Böckerna var också fina!

Nu blev jag loppissugen! :o)

Ha en underbar kväll!
/Ina

Monica sa...

Det var den sötaste mamma jag har sett på länge!!!
Kram, Monica

Lisas torp sa...

Jättefin ram och jättesöt mamma!
Har du möjligen varit på söndagsloppisen på Hötorget? Där kan man verkligen hitta saker! Vågar inte gå dit mera - köpstopp nu!
Lisa

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

och dessutom är den gamla ramen mycket vackrare!

skogslunden sa...

Hej!
Tusen tack för utmärkelsen! Den värmde och gjorde mig glad!
Fina loppisfynd! En hel vägg med inramade fotografier blir nog väldigt fint.
Kram
Jennie

Anonym sa...

Smickrad!

Kram
Mamma

Tigris Predikantan sa...

Ja, idag gjorde jag några fynd, bl.a Laura Ashley men tyvärr är de en aning för små:(
Det var inte borrelia *ler*

Related Posts with Thumbnails