onsdag 7 april 2010

Romantiskt och lantligt vitt med rosor



INREDNING. Romantiskt och lantligt vitt är en stil jag gärna omger mig med nu. Lantliga och romantiska detaljer släpar jag hem från stugan på landet, som den här vita pottan med rosor på.



Den vita pottan är egentligen inte gammal men har en fin krackelering i porslinet. Här har jag ställt den på vitt, gammalt ärvt linnetyg.





Den vita emaljkannan är ett nyköp från Ikea. Kannan använder jag både som blomvas och som vattenkanna till blommorna.

Hälsningar från

7 kommentarer:

Monica sa...

Tack för komplimangen å min systers vägnar! Tro det eller ej, men dom är pensionärer, så dom behöver inte jobba...
Jättesöt potta! Undras om den använts till sitt syfte någon gång?
Kram, Monica

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

så romantiskt och fint!

Ina sa...

Vet du vad?! Kika in på min blogg och titta på temuggen som jag har pelargonerna i just nu så får du se något roligt!
Den där pottan vill jag ha! ;o))

Önskar dig en trevlig eftermiddag!
/INa

Ina sa...

Ja, ibland behöver man muntra upp sig, och då är blommor nästan det bästa....:o)

Såg du att din potta och mina tekoppar är samma serie?? :o)

/Ina

Fröken Fräken sa...

Vad rosigt och somrigt!! Sådana härliga detaljer vill man gärna ha hemma nu i väntan på riktig sommar..

Malin sa...

Hej du och sally :D man tackar så mycket för den rara kommentaren om mitt monogram, jag tror jag löst det nu :) en underbar tjej erbjöd sin hjälp med att skicka ner ett tryck som jag kan stryka på kuddfodralet, så snart har jag fått min vilja igenom och kan äntligen stryka det från min must-do-list och den är lång kan jag säga :D haha

Och vilken underbar potta du har, och så fint det var med några få rosor i en vanlig vit kanna :) mycket vackra bilder

Kram kram

Jennie sa...

Väldigt fina inredningsdetaljer. Skulle passa in i min smak och stil också.

Related Posts with Thumbnails