lördag 6 februari 2010

3 nya fynd till köket



SKAFFERIET. Fyndade glasburkar till skafferiet på Överskottsbolaget. Jag har letat länge efter något som kan ersätta de sladdriga och läckande pappförpackningarna i skafferiet.

De med snäpplock rymmer 3 liter och kostar 39 kronor styck. Den mindre glasburken med snäpplock kostar 29 kronor och rymmer 1,5 liter. Konserveringsburken med mässingfärgat lock rymmer 1 liter och kostar 25 kronor.



I bakgrunden på bilderna skymtar dörren till vårt walkin-skafferi men det får du se en annan gång. Någon gång i en perfekt framtid när städredskapen inte ligger slarvigt inslängda och hyllorna inte kantas av fula konservburkar.

Affischen på väggen hittade jag i en butik i Monmartre när jag var i Paris senast. Liknande går säkert att hitta i vilken turistaffär som helst...

Fler artiklar från köket hittar du här.

Hälsningar från


1 kommentar:

Emma sa...

Jättefina burkar! Ska genast bege mig ut och leta på mitt ÖB:)
kram!

Related Posts with Thumbnails