söndag 21 februari 2010

Med en svag doft från förr...



GAMLA FYND. Den här gamla asken med rökelse och mässingfärgad rökelsebrännare kommer från min mormor.



Det fanns en tid när jag trodde att jag aldrig skulle ta in färger som mässing och guld i mitt hus.



Men sen flyttade jag in i en lägenhet med två kakelugnar med mässingdetaljer och det går ju liksom inte att motarbeta. Alltså har det blivit en del guldfärgade stygn på prydnadskuddarna i soffan och mässingdetaljer i inredningen.





Så mycket väldoft finns inte kvar i rökelsen men jag tycker ändå att den pryder sin plats.



Hälsningar från

5 kommentarer:

Karin sa...

Men vad fin den lilla asken är, och kul när det kommer från en släkting, då blir det extra värdefullt.

Stina sa...

Söt ask.
Kul att du tittade in hos mig.:-) Kram Stina

♥ Fyra årstider sa...

Tack för tips om surdeg..skulle heta gladdeg.
Kram Lotta

ROOM AND SERVE sa...

Vad mysigt att ha något sådant kvar - kan det ha varit sandelträ rökelsekonerna doftade?

Monkan sa...

Rökelse är jag inte så förtjust i så om de tappat doften är de helt ok för min del ;-) Men brännaren och skrinet var verkligen fina.

Jag håller verkligen med om att tidningar som lösnummer är dyra och oftast brukar man ju kunna tjäna en del på att prenumerera. Förut har den ju bara kommit med två nummer per år och då har det ju inte kostat så mycket totalt för ett år :-) och dessutom kändes det lite galet att ta en prenumeration, för det fanns inte ens uppgift om att det verkligen skulle komma fler nummer...

Nu när det kommer att komma fler nummer per år (verkar det som i alla fall, eftersom nästa nummer kommer redan i maj) så ska jag absolut ta en prenumeration, så att jag inte riskerar att missa nåt nummer, och tjäna några kronor hoppas jag. För jag tycker att den är kanonbra och även om jag inte gillar precis alla pyssel så är det i alla fall absolut tillräckligt många som passar mig. Och om jag kikar i tidningen om ett år kanske jag gillar helt andra saker :-)

Men du... skulle du ju kunna ge ut en alldeles egen tidning :-) Kanonmycket inspiration och tips och instruktioner i din blogg. Dessutom cool layout med kolumnerna, har du gjort det själv eller hämtat nån färdig mall?

Related Posts with Thumbnails