torsdag 4 mars 2010

Fåglar på fönsterbrädan



BALKONGLÅDA. Så här års kan utsikten kännas tråkig och jämnvit. Men det finns sätt att pigga upp fönstren - även för den som saknar balkong och trädgård.

Jag har hängt fast balkonglådor direkt på fönsterblecket och bland rosa ljung och höstens blomställningar gillar fåglarna att leta mat. Jag har lagt fram nötter, frön och äpplen till hungriga gäster.




Fågelmat på fönsterblecket någon våning upp, är också ett sätt att hindra råttor, katter eller andra som man inte vill bjuda på vintermat.

Hälsningar från

3 kommentarer:

Mejrams! sa...

Ja, koltrasten är nog riktigt glad åt att hitta mat hos dig. De kan ju ha det besvärligt när vi har så här kalla och bistra vintrar. Jag får ta och botanisera runt på din blogg någon dag, den ser så fin ut. Ha en riktigt skön helg så ses vi igen på måndag då vi letar vårtecken. Kram Merja

Tigris Predikantan sa...

Vackert med tulpaner men mina "lever" för det mesta inte så länge ... trots att de får nytt vatten, snittytan fixad .... ja, allt som man skall göra. Det blir så dyrt så pengarna går ofta till "gröna" växter och jag längtar till våren och sommarens blommor i min trädgård.

Jenny sa...

Läckert att du lyckades fånga en bild på fågeln! Dom verkar nästan tama hos dig:)

Related Posts with Thumbnails