lördag 13 mars 2010

Jordglob med lampa ger mysig belysning



INREDNING. Vi hade turen att hitta en gammal jordglob med lampa i grovsoprummet.



Den visar inte kartan som den ser ut idag. Många länder har tillkommit och försvunnit sedan den här globen gjordes.



Men för oss som mest vill ha en fin ljuskälla passar den här jordgloben perfekt i inredningen.



Vi fyndar ofta och gärna bland sådant som andra vill slänga. Återbruk är inte bara miljövänligt, det är gratis också.



En annorlunda jordglob visar bloggen It´s a house.

Hälsningar från

5 kommentarer:

Ellen sa...

Jättefin jordglob!

Kramar!

Karin sa...

Har en liknande här hemma, blir verkligen fin belysning av det.

Carina sa...

Ja, jag håller verkligen med.

Väldigt kul när man kan fynda sånt som andra ändå tänker slänga.

Loppisar är också ett härligt sätt att hitta billiga saker.

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Sally och jag.
Vem är jag?
Är ni två som har en blogg eller ett par. Ja du/ni behöver naturligtvis inte svara om du/ni inte vill.
Jo vilken fin jordglob du/ni hittat, en sån där riktigt gammal rejäl, kanske 60-talsjordglob.
Jo kartan kanske inte stämmer men alla världsdelar stämmer ju.
Jag tycker också den är snygg, och gillar återvinning, jättebra.
Ha en fina vecka.
kram Zara

Tigris Predikantan sa...

Vill inte ens tänka på hur jag ser ut när jag går min promenad utan att halka!
Ja, världen är i ständig process och en karta blir snabbt gammal!
:)

Related Posts with Thumbnails