måndag 29 mars 2010

Vårtecken: Tulpaner och narcisser



VÅRTECKEN. Äntligen har tulpanerna börjat titta upp i rabatterna! Det finns nästan 6000 olika tulpansorter i världen. Vad den här heter vet jag inte.





De sorter av påsklilja som odlas i Sverige har sitt ursprung i medelhavsområdet så det är förståeligt att de tycker det är lite för kyligt för att blomma redan.

Vårhälsningar från


Tidigare vårtecken hittar du den
22 mars, 15 mars, 8 mars och 1 mars.
Titta in hos bloggen Humlebacken för en lista på alla deltagare i Vårteckensutmaningen.

10 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Snart blommas det ju!
:)

Caroline sa...

Syns att blomknopparna är på gång på påskliljorna!

Caroline

Monica sa...

Oj, vad dina påskliljor kommit långt...
Ha en bra dag, kram, Monica

Mejrams! sa...

Ja, snart så kanske vi får litet blommor också. Det är en så härlig tid vi går till mötes nu, eller hur. Vårhälsn fr Blekinge!/Merja

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!
Vilken underbar blogg du har! Skall titta mer sedan. Tack för att du varit inne och kikat hos mig! Nu lägger jag din blogg på min egna lilla lista som jag har!
Vi hörs
Agneta

Lillebeth sa...

Lyckliga du! Får nog vänta väldigt länge!

Susanne sa...

Hej.Jag tycker det är så spännande när det dyker upp ett nytt namn i min Kommentars länk..Så glad man blir.Då hittar ju även jag nya och intressanta bloggar..Vilken härlig lite värld ;D..Nu kikar jag runt lite hos dig..Välkommen tillbaka till mig..Susanne i fare

Ina sa...

Åh, jag vill ocås ha vår!
Här är det fortfarande på tok för mycket snö för att någon blomma ska kunna titta upp....men den som väntar på något gott ;o))

Ha en härlig Måndagskväll!
/Ina

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilka härliga bilder! jag älskar tulpaner!

skogslunden sa...

Hej! Då har jag tack vare bloggandet hittat ännu en ljuvlig sida att inspireras av! Härligt!Här kommer jag bli sittandes en stund.
Underbart när vårlökarna tittar fram, jag fick syn på våra snödroppar idag när snön till sist har regnat bort.
Kram Jennie

Related Posts with Thumbnails