lördag 17 april 2010

Balkonglådan: Plantera frosttåliga blommor



BALKONGLÅDA. Jag har planterat frosttåliga penséer i balkonglådan. Det är blommor som klarar kylan i en oskyddad balkonglåda utomhus.



Jag har sju stycken balkonglådor att fylla, så för att göra det mer prisvärt delar jag några av plantorna och fyller upp med kvistar från buskar och träd. På så sätt får lådan lite olika höjder och den mörka barken står i fin kontrast till de ljuva penséerna.





Penséerna är perfekta att plantera nu när affärernas frosttåliga och färdigdrivna lökar, som pärlhyacint och narciss, börjar ta slut. Penséerna är också frosttåliga och kan blomma in i juli.

Kramar från

4 kommentarer:

Monica sa...

Vilka fina färger du har på dina penseér! Och vilket bra tips, att sätta litet kvistar bland dem! Det blev mycket mer levande!
Ha en bra dag, kram, Monica

Malin sa...

Den underbara blogg du driver förtjänar att få utmärkelsen Beautiful Blogger award , Därför har jag gett dig den . Kom in på min blogg för att klicka hem din award

Kram Malin

Unknown sa...

Vilken fin balkonglåda. Färgen på penseérna är verkligen snygg.
//Camilla

mysiga heestrand sa...

Penseér på våren är så fint. En sådan fin blogg du har.
Än är det inte säkert att vi inte får frost igen och då passar det ju bra med penseér som tål lite frost.
Kram Marita i Heestrand

Related Posts with Thumbnails