tisdag 11 maj 2010

Meteorologfakta: Läs när sommaren kommer till dig!



SOMMAREN. Igår, den 10 maj, kom sommaren till södra Skåne. I alla fall om man ska tro meteorologernas beräkningar av medeltemperatur. I södra Skåne beräknas sommaren vara från 10 maj till och med 8 oktober.

Till Stockholm beräknas sommaren komma den 16 maj och stanna till och med den 29 september. Piteå får vänta på sommaren ända till den 4 juni och där varar den bara till den 26 augusti.

Beräkningarna bygger på medeltemperatur, så några garantier om sol finns tyvärr inte...

Kramar från

9 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Men du, sambon kom hem och sa att tydligen kommer värmen ... den står väl runt hörnet ett par dar ... *ler* och det blir 20 grader ... Är det inte underbart ... om det stämmer vilket jag tror *ler*!

Kitty sa...

Intressant!

kristina sa...

Tack för titten hos mig,i dag har vi haft Toppenväder 15 grader varmt och sol, varit ute och gått Hälsans stig igen.Såg nya fina smultronställen att ta kort på.
Nu på mitt jobb som sköterska, och kikar runt lite på min rast
kram Kristina

Vero sa...

Men jag vill ju att sommaren skall komma nu. JAg har inte tid att vänta, min kropp skriker efter värme... Sol och värme.

Kul att du kikar in då och då. Ha en fin kväll. Här är det en underbar vårkväll med SOL idag.

Tjingeling!

Ina sa...

Jaha, då får jag vänta några veckor på sommaren då, för jag bor ju i västernorrland...:o)....men den som väntar på något gott...

/Ina

Monica sa...

Fast jag måste säga att det är en rätt så kall sommar än så länge...
Kram, Monica

Snäckskalsdalen. sa...

Hhhhmmm....lite knepigt det här med årstiderna i år. Jag vet inte vad det är egentligen.....kallt, kan man väl få drista sig till att säga. Alldeles för kallt!
Vi får vänta ett tag till på sommaren, tror jag!
Agneta kram

Mia sa...

Vi får hoppas att den kommer snart för nu känns det som det behövs lite sol och värme.

Kram Mia

Mejrams! sa...

10 maj i Skåne, ja men då är det nog sommar i Blekinge också! Fast det känns då inte som det, stundom känns det mer höst./Kram Merja

Related Posts with Thumbnails