fredag 30 april 2010

Fin detalj till trädgården på landet



TRÄDGÅRD. Inom hemmets väggar har jag det ganska sparsamt inrett. I trädgården är det en annan sak. Där vill jag att blommorna ska avlösa varandra och de vackra detaljerna ska vara många.





Den här trätunnan är ett loppisfynd som jag tror kommer att passa fint i trädgården på landet. Den har från början innehållit soya och hålet i toppen är efter en tapp som den förra ägaren tog bort.





Tunnan var inte helt lätt att släpa hem men vi fick den för fyra guldtior, så köpet gick inte att låta bli.



Här skiner solen. Hoppas att den gör det hos dig också!

En riktigt trevlig valborgshelg önskar

7 kommentarer:

malin sa...

vilket härligt fynd du har gjort för bara 4 guldiga tior :0 för det så hade jag oxå asat med mig en sån hem, inte för jag vet man kan ställa den. Men som sagt vi kvinnor hittar en plats till allt :) * stolt*


Här regnar det och är kallt och jag börjar bli sjuk ännu en gång :(

Kram Malin

Monica sa...

Om det går, sätt den under ett stuprör och ni har alltid perfekt vatten till vattning av trädgården!
Vi sågade av ett stuprör, så att tunnan gick in under. Sen sänker vi bara ner vattenkannan och har perfekt tempererat vatten!
Trevlig Valborg, kram, Monica

Angeliqa sa...

Vilket fynd! Jag älskar trätunnor, det ser hemtrevligt ut!

Systrarna Hjertén sa...

Vilka fynd du gör!

Nu har jag provat saltmetoden på en terrakottakruka, blev dock väldigt lite resultat, så idag gick jag ut och grävde ner den!

Mvh
Frida

Mejrams! sa...

Vilket fynd, inte dåligt! Vi fyndade också våra gamla silltunnor till vrakpris, det gäller att ha tur ibland. Ha nu en riktigt skön Valborg!/Kram Merja

fröken knopp sa...

Oj så läcker!! den där hade jag allt med släpat på för 40kr..Underbar!!

Hoppas att du får en härlig helg"!!

Varma Kramar Elin

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken jättefin tunna! Hoppas den kommer till nytta. Monica här ovan har ju gjort det bra.
Sen måste jag kommentera din våg i förra inlägget. Jag har något liknande, den har alltid funnits, liksom. Och så har vi haft elektroniska manicker - alla dom har till slut gått ur tiden, men då plockar jag fram gamla vågen. Säker, pålitlig och snygg. Kan det bli bättre.
Trevlig heleg önskar
Agneta

Related Posts with Thumbnails