söndag 25 april 2010

Ge trädgårdsredskapen fin patina



LANTLIGT. Trädgårdsredskapen får snabbt patina om de får stå ute under vintern och sommarens regn. Det här är en relativt ny trätunna från Rusta som vi köpte i höstas. Den har redan hunnit få vackert rostiga detaljer och träet har bleknat. Dessutom har den varit trädgårdens enda smycke under denna snöfyllda vinter.



De här pinnarna ska vi sätta samman med hjälp av ståltråd och använda som stöd för hallonbuskarna. Pinnarna smälter in fint i naturen och är ju härligt nog gratis.

Hälsningar från

4 kommentarer:

Monica sa...

Vi har också en sådan tunna under ett stuprör och använder vattnet (den blir snabbt full) till att vattna utekrukorna med. Det är ju alltid rätt tempererat!
Ha en skön söndag, kram, Monica

Lisas torp sa...

Visst är det härligt med trätunnor, och med saker som åldras vackert!
Har en liknande trätunna också, som inköptes förra sommaren, och den blir bara vackrare och vackrare!
Kram
Lisa

Malin sa...

Bra tips! Den där tunnan blev jag riktigt sugen på! Härligt att fylla den med vackra sommarblommor. :-)

Ina sa...

Som vanligt blir jag alldeles full av inspiration när jag besökt din blogg :o)) Tack!

Jag blev så glad i går när vi städade trädgården, hittade gamla brädor som legat ute i en massa år. Dessa ska jag ta och göra en hylla av, har köpt fina konsoller på Biltema, svart smide och så ska hyllan faktiskt få sitta utomhus. Där ska jag ställa en lykta och samla vackra stenar och en liten kruka med någon fin blomma. Ser vackert och välkomnande ut tycker jag.

Trevlig kväll!
/Ina

Related Posts with Thumbnails