måndag 26 april 2010

Award: Är din blogg nominerad?



UTMÄRKELSE. Idag firar jag! Sally och jag har nämligen fått utmärkelsen Beautiful Blogger av Malin med fina bloggen
Joy for Home.



När man fått utmärkelsen bör man:

- Kopiera in award-bilden i sin blogg för att visa att man fått den.
- Tacka och länka till den som nominerade en.
- Nominera sju andra bloggare och länka till dem.
- Berätta sju intressanta saker om sig själv.



7 saker om mig:

1. Ibland köper jag gamla böcker för att jag vill rama in sidorna eller tillverka dekorationer av dem. Men väl hemma tycker jag alltid så synd om den gamla boken att den försiktigt ställs in i bokhyllan istället.

2. Ett av mina största glädjeämnen i livet är att hitta saker gratis. Igår hittade jag en gammal trädgårdsstol i en skogsbacke och många av våra möbler är upphittade i grovsoprum.

3. På landet har vi en väldigt stor tomt och kanske världens minsta stuga. Har aldrig vågat mäta men jag skulle gissa att huset rymmer köksdel, soffa och sovloft på 25 kvadratmeter.

4. Jag är bisarrt nyfiken på allt som är gammalt. Vår lägenhet i stan är byggd 1896 vilket ger mig en heltidsunderhållning. Ibland tar jag en kniv och petar fram gamla skruvar som gömt sig under en golvlist. Och ibland hämtar jag ficklampan, klämmer in den bakom någon av våra kakelugnar och glor en stund på en bit gammal tapet.

5. Jag är beroende av goda dofter och knarkar luftfräschare, doftljus och sköljmedel. Ingen vill vara med mig vid inköpen för beslutsångesten gör det till en mycket tidskrävande syssla.

6. Jag kan inte kasta levande krukväxter, hur taniga och trötta de än ser ut att vara.

7. Hus, kläder, möbler - jag tycker design var bättre förr. Med ett undantag. Jag vill inte leva utan en modernt sittvänlig soffa. Mormors hårt stoppade möbler funkar inte med mitt långtida tv-tittande.



Jag vill ge utmärkelsen till:

1.
Glamour och fläskpannkaka.

2.
Fröken Knopp.

3.
Inas lilla liv.

4.
Det lilla huset.

5.
Det mysiga Heestrand .

6.
På landet vid havet.

7.
Villa Skogslunden.

Kramar från



7 kommentarer:

Mejrams! sa...

Tack söta du, så glad jag blir för din award. Lovar att återkomma till den på min blogg litet senare i veckan./Kram Merja

Monica sa...

Grattis till din fina Award!
Kram, Monica

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

tack så mycket för utmärkelsen!
jag sätter in den på min blogg i morgon.
jag gillar också gamla saker och kläder!

Malin sa...

Hihi vad rolig fakta om dig själv ;) riktigt intressant att läsa och noggrant utvalda 7 saker , du ska ju inte ha prestationsångest min vän :D du visar ju alltid upp så fina saker och har alltid så intressanta inlägg och roliga är dem att läsa med. Därför jag valde dig * blink*

Ha en underbar Kväll

Massor med Kramar Malin

Stina sa...

Trevligt att läsa lite om dig.:-) Kram Stina

Mejrams! sa...

Hade så bråttom igår och hann bara fokusera på att du gett mig en award. Så nu tänkte jag bättra mig litet eftersom jag skrattade litet för mig själv när jag läste om dig och dina krukväxter. Jag kan väl säga att jag känner igen mig. Jag har fått träna och åter träna på att kasta växter, kunde inte alls förr men nu så går det faktiskt bra.

Grattis till din award den är du väl värd då du är en riktig idéspruta och bjuder oss på så fina bilder. /Kram Merja

På landet vid havet sa...

Tack söta du för utmärkelsen! =)
Kul att läsa om dig, känner igen mig i nästan allt du skriver! Hihi.

Ha en underbar dag!
Kram Mia

Related Posts with Thumbnails